Driemaandelijkse nieuwsbrief over het reilen en zeilen in Tapori
Het zomert… en dat merken we al van ’s morgens vroeg. Want rond de tijd van de zomerzonnewende schijnt de zon om 6 uur ’s morgens bij het wakker worden recht in mijn gezicht. Dan is er hier heel helder licht, waarin je minuscule stofjes ziet dansen. Precies lichter licht, dat naar vrijheid en vakantie ruikt.
Ik had het in de vorige Vogel van Papier nog niet verteld, omdat we toen nog niet konden zeggen dat alles weer goed ging. Saulo was nog een beetje op de sukkeltoer door twee operaties die hij in februari en maart onderging en we wilden niet nodeloos verontrusten. Gelukkig mogen we nu zeggen dat hij heel goed hersteld is en ondertussen weer volledig in form optreedt met Jayac.
Op dinsdag 7 april landde ik opnieuw in Ecuador. Bij Inge en Saulo voelt het als thuiskomen. Ook in Tapori werd ik warm onthaald. In de lucht hing een verwachtingsvolle spanning: de komende weken starten we een project dat voor kinderen, ouders en het team veel kan betekenen. Iedereen is bereid om nieuwe thema’s vast te pakken en samen uit te werken.
Kontinenten VZW die ons al jaren goed en correct hielp met de uitreiking van fiscale attesten is zijn erkenning kwijt. Heel jammer nieuws dat veel zorgen met zich meebrengt. Maar zoals een goede vriendin me terugschreef: We laten ons niet doen en zoeken naar oplossingen.
